Veelgestelde vragen

We hebben een overzicht met de meest gestelde vragen over onze producten voor je samengesteld. Staat je vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons op.

Bestellen

  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
    Zolang artikelen nog in de winkelwagen staan, kun je je bestelling nog wijzigen. Je kunt bijvoorbeeld het aantal nog wijzigen en eventueel artikelen verwijderen of toevoegen. Nadat je het bestelproces hebt afgerond met de betaling, is het niet meer mogelijk de bestelling te wijzigen. 

  • Heb ik garantie op de bestelde onderdelen?
    Bij aankoop van artikelen in de Altrex onderdelenwebshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik nu doen?
    Als je de e-mail(s) niet kunt vinden in je inbox, raden wij aan om eerst je spam- of reclamefolder te checken. Is de mail ook hier niet binnengekomen? Neem in dit geval contact op met de klantenservice van Altrex.

  • Zijn de prijzen die op de website staan inclusief BTW?
    Ja, de prijzen zijn inclusief BTW. 

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
    In sommige gevallen kun je je bestelling, voordat deze verzonden is, nog annuleren. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van Altrex. Is je bestelling al verzonden? Dan kun je je bestelling na ontvangst binnen 14 dagen retourneren.

  • Kan ik vanuit het buitenland een bestelling plaatsen?
    Ja, je kunt bestellingen plaatsen vanuit het buitenland bij betaling met een Nederlands betaalmiddel of een betaalmiddel dat gekoppeld is aan een Europese IBAN rekening. Bestellingen kun je alleen laten afleveren op een Nederlands bezorgadres.

  • Komen de onderdelen rechtstreeks van de fabrikant?
    Ja, alle onderdelen worden verstuurd vanuit Altrex en passen dus ook op de producten van Altrex.

  • Wat is mijn ordernummer?
    Jouw ordernummer vind je in de bestelbevestiging, op de factuur en op de pakbon.

  • Ik heb een vraag over een artikel die niet beantwoord wordt door de artikelomschrijving. Wat nu?
    Neem in dat geval contact op met de klantenservice.

Betalen

  • Worden mijn gegevens veilig behandeld?
    Ja, jouw gegevens worden veilig behandeld. Binnen de website worden jouw gegevens via een SSL-beveiligde omgeving, versleuteld verzonden. Kies je voor online betalen met iDeal of creditcard dan doe je dit veilig via de door jouw bekende, beveiligde betaalomgeving van de betreffende betaalmethode. De financiële afhandeling van de orders zal geschieden door Mollie.

  • Zijn er extra kosten voor de verschillende betaalmethoden?
    Nee, er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor het betalen.

  • Met welke betaalmogelijkheden kan ik in de webshop betalen?
    Je kunt in de webshop betalen met iDeal of creditcard.

  • Hoe weet ik zeker dat mijn betaling via iDeal of credit card gelukt is?
    Na het doorlopen van het betaalproces word je teruggestuurd naar de webshop en krijg je een pagina te zien met de melding of de betaling gelukt is. Ook ontvang je een e-mail met een bevestiging van de bestelling en betaling.

Bezorgen

  • Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
    Voorradige artikelen die je op werkdagen vóór 12.00 uur bestelt, wordt dezelfde dag nog verzonden naar het door jouw gekozen adres.

  • Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
    Jouw bestelling uit de Altrex onderdelenwebshop wordt via PostNL verzonden. PostNL bezorgt jouw bestelling op het door jouw gekozen adres.

  • Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik deze niet in ontvangst kan nemen?
    In dat geval biedt PostNL jouw bestelling eerst aan bij de buren. Kunnen ook zij jouw bestelling niet aannemen, dan laat de postbode een bericht bij je achter. Op dit bericht staat een code waarmee je op de website van PostNL een andere bezorgafspraak kunt maken. Mocht je ook bij deze tweede bezorgpoging niet in staat zijn de bestelling in ontvangst te nemen, dan kun je het pakket binnen drie weken afhalen bij het postkantoor op vertoon van een legitimatiebewijs. Een aantal producten zullen door de brievenbus passen.

  • Wat gebeurt er als ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?
    Je kunt direct beschikbare artikelen gelijk geleverd krijgen en de overige artikelen gezamenlijk ontvangen in een tweede levering. 

Retourneren

  • Wat is de retourprocedure?
    Retourneren kan binnen de gesteld voorwaarden. Lees hier meer over onze retourprocedure.

  • Binnen welke termijn kan ik mijn aankopen retourneren?
    Je hebt na ontvangst van de bestelling 14 dagen om van je koop af te zien. Na de melding heb je nog 14 dagen om de producten te retourneren.

  • Wanneer en hoe krijg ik het geld van mijn retourzending terug?
    Na ontvangst van de teruggestuurde artikelen in ons magazijn wordt jouw retour beoordeeld. Het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen ontvang je binnen 14 dagen na ontbinding via dezelfde betaalwijze als die je hebt gekozen voor jouw bestelling. Heb je bijvoorbeeld betaald met je creditcard, dan wordt het bedrag teruggestort op jouw creditcardrekening.

Mijn Altrex

  • Wat is Mijn Altrex?
    Mijn Altrex is jouw persoonlijke klantomgeving waar je jouw bestelgeschiedenis kunt inzien.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
    Klik op de “wachtwoord vergeten” link in het inlogscherm. Vul hier je e-mailadres in. Je ontvangt een e-mail met instructies en een link om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Vul een nieuw wachtwoord naar keuze in en bevestig je nieuwe wachtwoord. 

  • Hoe kan ik mij uitschrijven voor de nieuwsbrief?
    Dit is mogelijk door onder aan de nieuwsbrief te klikken op de link 'unsubscribe'.